mandag den 15. oktober 2012

Status uge 10

Startvægt d. 3/8: 79,8 kg
Vægt d. 8/10: 74,7 kg.
Vægt dd: 73,8 kg.

Uh uge 10 - det er jo nærmest sådan en slags jubilæum! Oprindeligt var min plan at tabe 500 gram i ugen, og med de seks kilo jeg har smidt so far, må det siges at være overholdt. Jeg er også ret tilfreds selvom det selvfølgelig ikke går så stærkt længere som det gjorde i starten. Men det er også ok. Især når jeg skulker den et par uger ad gangen ind imellem.

Den sidste uge har været MØG hård i forhold til træning. En anden ung mor skrev til mig og spurgte om jeg kunne tænke mig at joine hende i et 30 dages træningsforløb. Det er lavet af Jillian Michaels og hedder "Jillian Michaels 30 days shred". Det går ud på at man træner ca. 30 min hver dag i 30 dage og samtidig ikke spiser mere end 1200-1400 kcal om dagen. Programmet er delt op i 3 levels, hvor man først er på level 1 i ti dage, så level 2 i ti dage osv. indtil man når 30 dage. Det skulle give nogle ret vilde resultater. Jeg har ikke kunnet holde mig til de 1200-1400 kcal fordi vi har været så meget i byen, så jeg har forsøgt at løbe nogle turen samtidig. Det har resulteret i at jeg nærmest ikke har kunnet gå og er krabbet rundt hele ugen. Jeg har haft ondt over ALT! Lige pt har jeg kun ondt på indersiden af min venstre lægmuskel. Så det er da en form for fremskridt? Men træningen er ikke uudholdelig. Det er hårdt, men lige til kanten. Jeg er virkelig udfordret, men ikke på grænsen til at give op. Det er heller ikke vildt teknisk og kræver ikke vildt indviklet og dyrt udstyr - ret perfekt!
   Mht. løbeturerne er de gået over al forventning og jeg har virkelig presset mig selv. Jeg har løbet længere distance og længere tid end før, og jeg er nu på 5 km på 30 min. Jeg er især stolt over at jeg har gjort det, selvom jeg har haft så ondt. Det skulle åbenbart løbes væk... i hvert fald i de 30 min løbeturen varer... derefter kommer det bare tilbage x 10!

Maden har som sagt ikke været helt optimal fordi vi har været så meget ude. Vægten er alligevel faldet, så jeg er godt tilfreds. Jeg skammer mig heller ikke, for der skal være plads til god mad - det skal der bare!

Så nu vil jeg nyde resten af dagen og overveje hvordan jeg skal bruge de ca. 900 kcal jeg har tilbage i dag, mens jeg kigger på billeder af andre der har gennemført de 30 dage.

Lige til sidst et link til Jillian Michaels 30 day shred level 1 hvis nogen skulle få lyst til at være med!

Enjoy!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar