mandag den 6. august 2012

Godt begyndt - halvt fuldendt?

Det viser sig så, at man ikke bare kan spise som man har lyst til, sidde i sofaen og undlade at skæve til kostpyramiden uden, at det hævner sig i form at overvægt. Arhmen jeg forstår det ikke! Sidst jeg kiggede mig i spejlet var jeg 17 år, rimelig frisk og sådan set også ret slank. Nu - 10 år og en unge senere - er status en smule anderledes. 27 år, indimellem frisk og slank? Not so much! Efter at have bandet over de ekstra kilo, skudt skylden på studiet og dårlig forbrænding er tiden vist inde til at indse, at det muligvis er min og mine søde tænders egen skyld, at de ekstra kilo er kommet snigende.

Så... what to do? Nu er jeg så blevet enig med mig selv om, at jeg er for tyk - som i "der skal gøres noget!"-for tyk. Jeg har altså besluttet mig for at tabe mig. Det vil sige... det har jeg sådan set gjort flere gange. Motivationen er skyhøj. løbeskoene bliver snørret, mini stepperen støvet af og jeg tager en voldsom kold sukker tyrker de første 14 dage og så... løber det hele ud i sandet. Jeg er verdensmester i at bryde de aftaler, jeg har lavet med mig selv. Der skal simpelthen noget andet til - en forpligtelse af en art. Og det er HER bloggen kommer ind i billedet. Inde i mit hoved forestiller jeg mig, at det giver mig lidt ekstra energi på de flade dage, at vide at der er nogen, der kigger med - at der er nogen der holder øje med, om jeg kryber over hvor gærdet er lavest eller snubler hen over det højeste sted.

SÅ! Velkommen til min slankeblog - hvor jeg vil opdatere med op- og nedture i mit slankeeventyr/-mareridt, dele billeder, før og efter, vægt (gisp!), træning, opskrifter og jah - alt hvad der ellers kunne relatere sig til det slankecirkus jeg nu står overfor.

Enjoy!
/Mette

5 kommentarer:

  1. vil meget gerne melde mig som fast læser, men det kan jeg ikke??

    SvarSlet
  2. Super! Jeg skal hurtigt få det fixet... hold on!

    SvarSlet
  3. My God Mette, det er kun dig der finder på at skrive "Tyk ved et tilfælde" - jeg elsker din humor! Jeg "glæder" mig til at følges med dig, ("" fordi det jo ikke verdens pissefedeste projekt UNDERVEJS) så vi kan også kan glæde os til at følges når vi helt lovligt må blive tykke igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anne :) Er glad for, at vi kan følges ad. Så behøver jeg ikk ha det dårligt over, at begrave dig i "buhue jeg blir ALDRIG tyyyyynd"-beskeder?

      Slet