lørdag den 11. august 2012

Dagens vol. 2 - at grille når man er på kur

Jeg eeeelsker at grille! Hvis jeg kunne vælge een slags mad frem for alt andet, må det være et eller andet der har været en tur på weberen og fået den der helt specielle grill-/røgsmag. Men for mig som for så mange andre betyder det at grille også store mængder kød (evt. hvidløgsbrød) og ikke ret meget grønt. Og så selvfølgelig at man SKAL slutte af med en pølse til sidst. Det står faktisk i grundloven lige efter paragrafferne og snefri og kolde l i solskin.

Denne sommer har vi ikke grillet ret meget fordi det lissom ikke rigtig (som i - overhovedet ikke) har været vejr til at sidde ude og nyde vin og mad. Derfor var glæden også stor, da manden min i går ringede og spurgte, om vi ikke i anledningen af solskin skulle grille. JOOOO! Indtil det gik op for mig, at jeg er på kur, og hvad gør man så? Jo man spiser....

1 kommentar:

  1. Det er en svinekotelet i en marinade lavet på solsikkeolie. Salaten er lavet af hvad vi nu lige havde, med nogle lidt grovere grøntsager end jeg ellers ville have lavet salat af - fx broccoli og gulerødder. Hvidløgsflutes, pølser og tre gange min egen vægt i kød undgik jeg

    SvarSlet