mandag den 6. august 2012

Reglerne!

Jeg har opsat en række regler for mig selv i sølle forhåbning om, at det skulle gøre vejen mod slankestjerne lettere. Et sæt spilleregler omkring hvad jeg må og ikke må - hvad er ok og hvad er absolut no-go.

1. Jeg skal foretage mig noget aktivt næsten hver dag. Min søde bror har lavet et træningsprogram, som næsten tager livet af hans stakkels, tykke søster. Det skal jeg følge mandag, onsdag og fredag. Så har jeg fundet mig et begynderløbeprogram, som jeg skal følge tirsdag, torsdag og lørdag. Søndag er min fridag.

2. Jeg skal følge en kostplan, som jeg har liggende fra tidligere slankeudflugter. Den er lavet af en klinisk diætist, og jeg tror godt, at jeg kan huske den. I hvert fald i hovedtræk, og det er fint for nu.

3. Ingen sukker i hver dagene, med mindre jeg bliver budt når jeg er ude. Så må jeg gerne smage, men i beherskede mængder.

4. Min sutteklud er sukkerfrit sodavand, som jeg må drikke et glas af om dagen - til frokost, hvor Lillemanden som oftest er i dagpleje, og derfor ikke ville kunne tigge om "Mire! Mire!" (læs: mere! mere!)

5. At jeg falder i en enkelt gang betyder ikke, at hele projektet er røget ud med opvaskevandet.

Mit mål: At tabe mig til 55 kg - stopper evt før hvis jeg er tilfreds med spejlbilledet. Dvs. jeg skal tabe mig 23,3 kg inden d. 1/8 - 2013, altså om ca. 1 år. Det betyder at jeg ca. skal tabe mig 500 g i ugen - det burde kunne lade sig gøre.

Delmål: At tabe mig 10 kg inden jul i år. Det skal gå lidt stærkere i starten for at jeg kan nå det delmål, men det, mener jeg også, er realistisk.

Jeg opdaterer min vægt én gang i ugen - om mandagen. Jeg havde egentligt tænkt, at det skulle være fredag, men så er jeg bange for, at jeg vil give mig selv lidt friere tøjler i weekenden. Hvis jeg ved, at jeg skal blogge min vægt mandag, kan det godt være jeg siger nej tak til chips og kager i weekenden, for ikke at ligne en komplet idiot, når jeg mandag efter mandag forsøger at forklare min fuldstændigt stillestående vægt.

Hmm.... Kan ikk lige komme i tanke om mere...

/Mette

2 kommentarer:

  1. Du er sej, Mette!
    Glæder mig til at følge dig, holde dig oppe og være med på projektet efter jul :-)
    Knus herfra!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih søde Kathrine jeg håber du har ret! Som du kan se, er der stadig masser af kilo at tabe af, når du er ovre det der graviditetspjat efter jul ;)

      Slet