fredag den 17. august 2012

Løbe løbe løbe...

Hvis i læste med i går, vil i kunne huske, hvordan jeg overvejede en løbetur i dag, selvom fredag ikke er løbedag. Jeg havde lyst til en løbetur, men var nervøs for 1) At jeg så ikke ville kunne lave den træning, det egentligt var meningen jeg skulle i dag og 2) At jeg ville ende med at få ondt mærkelige steder på min krop, som jeg endnu ikke kender til og 3) At jeg ikke ville kunne overholde programmet for lørdag, der er min "rigtige" løbedag. Jeg valgte at ....

LØBE I DAG

.... !!

WoW! Det må være første gang i mit lange, tykke liv, at jeg frivilligt har snuppet mig en ekstra løbetur - bare fordi jeg havde lyst. Og det gik super godt. Jeg luntede spurtede afsted og havde det rigtig godt hele vejen igennem. Hjemme igen gik det så op for mig, at jeg stadig havde det der styrketræning til gode, og mit mod sank en del. Jeg gennemførte dog - stadig uden sjippetov, men det får jeg hentet hjem her i weekenden. Programmet lød således:

(5 minutters sjipning)
10 x walking lunges (Ikke med vægte)
10 x burpees
        2 minutters pause og 3 omgange
Tabatha air squats (En tabatha betyder, at man laver otte sæt af noget. Sættene varer 20 sekunder, hvor man yder så meget man kan. Derefter holder man 10 sekunders pause og fortsætter 20 sekunder igen, indtil man har nået otte sæt af 20 sekunder.)

Det var ikke sjovt! Og jeg tror måske, at jeg fremover holder mig fra at lave både styrketræning og at løbe på samme dag. I hvert fald indtil jeg er kommet lidt ned i vægt og i lidt bedre form. Min stakkels krop kan slet ikke holde til at slæbe alle de åndssvage kilo rundt i alle de her øvelser... eller også er det bare mig der er en kylling.

Gokgokgok!

/Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar